שאלות ותשובות קטרקט

רוב בני האדם מרכיבים משקפי קריאה מעל גיל 45. בנוסף מטופלים רבים זקוקים גם למשקפיים למרחק ולכן נפוץ השימוש במשקפי מולטיפוקל בגיל המבוגר המתאימים למרחק ולקריאה. כאשר יש קטרקט המספר בעדשות המשקפיים יכול להשתנות לעיתים קרובות. רוב האופטומטריסטים לא יתאימו משקפיים חדשות שעלותם רבה, אלא ישלחו את המטופל לרופא עיניים לצורך ניתוח קטרקט. התאמת המשקפיים החדשות תעשה כחודש עד חודש וחצי לאחר ניתוח הקטרקט.

במרפאתה המשוכללת והמתקדמת של פרופ’ ורבין-לבקוביץ יש את כל הציוד המתקדם ביותר והחדיש ביותר להתאמת עדשות תוך עיניות שמושתלות בזמן הניתוח. מדידות העדשה נעשות לכל מטופל הזקוק לניתוח קטרקט. המדידות נותנות מידע רב לפרופ’ ורבין על מבנה העין כולל אורך העין, עומק הלשכה הקדמית, הרפרקציה של העין, הקימור של הקרנית בצירים שונים ועוד. על פי מדידות אלו פרופ’ ורבין מחשבת בנוסחאות המקובלות את מספר העדשה המתאימה לעין שלך.

לרוב בניתוח של העין ראשונה פרופ’ ורבין ממליצה לכוון את העדשה המושתלת לראיה טובה למרחק. בניתוח של העין השניה ניתן לכוון גם למרחק או לכוון יותר לקריאה. ההחלטה נעשית בהתאם לבקשת המטופל ובהסכמה איתו. קיימות עדשות מולטיפוקליות להשתלה בניתוח קטרקט (עדשות פרימיום) אך השימוש בהן עדיין לא אופטימלי ולכן לרוב מומלץ בשלב זה להימנע משימוש בהן.

עדשת פרימיום (נקראת גם עדשה מתקדמת) היא בעצם סוג של עדשה שמתייחס לשתי אפשרויות: עדשות טוריות לתיקון צילינדר ועדשות מולטיפוקליות.

עדשות פרימיום מסוג עדשות טוריות:

עדשות טוריות המיועדות לתיקון צילנדר (אסטיגמטיזם) בעיניים מומלצות מאוד. במידה ויש לך בעיניים צילנדר מעל 1.5 דיופטר מומלץ לעבור מדידות מיוחדות ולבדוק התאמתך להשתלת עדשות טוריות. במידה ותמצא מתאים השתלת עדשה כזו תשפר את איכות הראייה.

פרופ’ ורבין בבדיקתה תסב את תשומת ליבך במידה ויש לך צילנדר המצדיק השתלת עדשת פרימיום מסוג עדשה טורית.

חשוב לציין שכמעט לכל אדם יש צילנדר מסויים אך בד”כ הוא קטן ואין צורך בתיקונו בניתוח.

עדשות פרימיום מסוג עדשות מולטיפוקליות:

עדשות אלו נועדו לכאורה לתיקון ראייה מקרוב ולרחוק כך שלא יהיה צורך במשקפיים. הרעיון יפה אך בפועל העדשות הקיימות בעולם עדיין לא אופטימליות. יש מספר לא מבוטל של חולים שלא מרוצים ומתקשים בסופו של דבר לראות לקרוב ולרחוק ולכן בשלב זה של ההתפתחות הטכנולוגית פרופ’ ורבין עדיין לא ממליצה על עדשות אלו.

לעומת זאת מומלץ מאוד במקרים המתאימים לעשות מונוויזין- כלומר לכוון את העדשה המושתלת בעין אחת למרחק ובעין השנייה לקריאה.

בדרך כלל יהיה צורך במשקפי קריאה. לגבי משקפיים למרחק זה מאוד ספציפי ותלוי בפקטורים רבים.

פרופ’ ורבין תייעץ לכם באופן אישי לגבי הצורך במשקפיים.

בעיקרון אין ניתוח קטרקט שכולו נעשה בלייזר, אך ניתן לעשות שלב מוקדם בלייזר לפני הניתוח. למנתח מנוסה תוספת הלייזר אינה משמעותית מאוד מבחינה רפואית. בנוסף, לשימוש בלייזר יש עלויות כספיות משמעותיות בהוראת קופות החולים. לפיכך, ההחלטה אם להוסיף את טיפול הלייזר לניתוח הקטרקט תתקבל גם בהתאם לאמצעים הכלכליים העומדים לרשות המטופל. הצלחת ניתוחי קטרקט ללא לייזר מצוינת בדיוק כמו הצלחת ניתוחי ירוד עם שימוש בלייזר.

ניתוחי קטרקט

ניתוח קטרקט

פרופ’ ורבין-לבקוביץ משתמשת בגישה הניתוחית המתקדמת ביותר לטיפול בקטרקט (ירוד).

מה זה קטרקט?

קטרקט (ירוד) היא עכירות של העדשה התוך עינית המטשטשת את

ניתוחי גלאוקומה

מה זו גלאוקומה?

גלאוקומה היא מחלה הגורמת לנזק מתקדם ובלתי הפיך לעצב הראיה שעלול בשלב