מה זה קטרקט?

קטרקט (ירוד) היא עכירות של העדשה התוך עינית המטשטשת את הראייה וגורמת לראייה מעורפלת. לרוב קטרקט מופיע בגיל המבוגר אך קיים גם ירוד בתינוקות, ילדים וגם בצעירים. בכל עין נורמלית ובריאה יש עדשה תוך עינית שנמצא מאחורי האישון ולמעשה ממקדת את הראיה על הרישתית. העדשה הטבעית צריכה להיות שקופה כדי שהתמונה אותה אנו רואים תגיע למוח בצורה חדה וברורה. זוהי עדשה המונחת באופן טבעי פנימה בתוך העין (בשונה מעדשת מגע המונחת חיצונית על הקרנית של העין)  ולא ניתן לראות אותה ללא בדיקה אצל רופא עיניים.

"עם הגיל העדשה הטבעית מתבגרת, משנה את צבעה לצהבהב ובהמשך עם התפתחות הקטרקט היא יכולה להיות בצבע חום כהה ובמקרי קיצון אף בצבע שחור. עדשה כזו גורמת לירידה באיכות הראיה, ולפגיעה באיכות החיים"

פרופ' חני ורבין לבקוביץ

למה זה מפריע?

פציינטים מתלוננים על ראייה כמו דרך עשן או ענן, ראייה מלוכלכת או פשוט על ראייה לא טובה או ירידה בראיה. לעיתים קרובות הטישטוש המתפתח אינו אחיד בשתי העיניים ולכן התלונה תהיה על ירידה בראיה בעין אחת יותר מהשנייה.

לעיתים כאשר הקטרקט מתפתח באופן דומה בשתי העיניים ויש ירידה בראייה בשתי העיניים באופן הדרגתי, המטופל יכול שלא לשים לב לירידה בראייה.

למה צריך ניתוח?

ראייה מטושטשת פוגעת משמעותית באיכות החיים. בנוסף, פגיעה באיכות הראייה מגבירה את הסיכון לנפילות ואף מסוכנת בזמן נהיגה.

הטיפול היחידי בעולם לקטרקט הוא כירורגי ( ניתוחי). ניתוח הקטרקט הוא ניתוח בו מוציאים את העדשה ומשתילים עדשה חדשה שקופה הנשארת כל החיים.

העדשה החדשה מושתלת בהתאם למדידות שנעשות לפני הניתוח והיא מותאמת אישית לכל מטופל. החישובים להתאמת העדשה נעשים לפני הניתוח על ידי פרופ’ ורבין-לבקוביץ באופן אישי.

ניתוחי קטרקט

ניתוח קטרקט

פרופ’ ורבין-לבקוביץ משתמשת בגישה הניתוחית המתקדמת ביותר לטיפול בקטרקט (ירוד).

ניתוחי גלאוקומה

מה זו גלאוקומה?

גלאוקומה היא מחלה הגורמת לנזק מתקדם ובלתי הפיך לעצב הראיה שעלול בשלב